Πως τα social media έγιναν μέρος του πολιτικού μάρκετινγκ;

Με ποιο τρόπο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπόρεσαν και εισέβαλαν στο χώρο του επιχειρηματικού μάρκετινγκ μετατρεπόμενα σε ένα πολύ σημαντικό εργαλείο του;

Δίχως τη παραμικρή αμφιβολία, τα σόσιαλ μίντια διαδραματίζουν στις μέρες μας ένα ρόλο ιδιαίτερα σημαντικό. Δε θα ήταν καθόλου υπερβολικό να πούμε ότι τα συναντάμε παντού. Από τις πιο ασόβαρες καταστάσεις, έως και τις πιο σοβαρές.

Στο ξεκίνημα τους, τα σόσιαλ μίντια, και ειδικότερα το Facebook αποτελούσαν πλατφόρμες που κυρίως απευθύνονταν στις πολύ νεαρές ηλικίες που απλά έψαχναν ένα εύκολο και φθηνό μέσο επικοινωνίας μεταξύ τους.

Δεν άργησε όμως να έρθει η στιγμή που θα άλλαζαν ρόλο και ταυτότητα, και θα μετατρέπονταν σε καθοριστικούς παράγοντες του επιχειρηματικού παιχνιδιού.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεκίνησαν να γίνονται χρήσιμα για το επιχειρηματικό μάρκετινγκ, ακριβώς για τον λόγο που αναφέραμε μόλις πιο πάνω. Αποτελούν το χώρο δράσης και επικοινωνίας των νέων σήμερα. Επομένως, αν μία επιχείρηση στοχεύει σε ένα καταναλωτικό κοινό χαμηλής ηλικίας, τότε το να επενδύσει στο digital marketing μέσω των σόσιαλ μίντια, είναι η αποκλειστική της λύση.

Πέραν των ζητημάτων ηλικίας, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γενικότερα μετατραπεί σε ιδιαίτερα δημοφιλή μέσα μαζικής επικοινωνίας και ενημέρωσης. Με βάση το νέο επικοινωνιακό παράδειγμα που διαμορφώνεται στις μέρες μας, τα σόσιαλ μίντια αποτελούν το ιδανικότερο μέσο για οποιαδήποτε δραστηριότητα των πολιτών. Για διασκέδαση, για ενημέρωση, για επικοινωνία.

Διαθέτουν μία σειρά από διαθέσιμες γκάμες, που τα καθιστούν χώρους με τεράστια επισκεψιμότητα. Γι’ αυτό λοιπόν το λόγο, οι μεγάλες επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται πλέον πως η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα είναι περισσότερο αποτελεσματική απ’ ότι για παράδειγμα στην τηλεόραση, η οποία κατά γενική ομολογία ακολουθεί φθίνουσα πορεία.

Εκτός των άλλων, το μάρκετινγκ μέσω των σόσιαλ μίντια, μπόρεσε και ανέδειξε και ένα άλλο είδος επιχειρηματικής δράσης, αυτών των περίφημων influencers. Ουσιαστικά, πρόσωπα χωρίς επιχειρηματικό παρελθόν, κατάφεραν εξαιτίας της δυναμικής των προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να πείσουν μεγάλες εταιρίες και brands πως αξίζει το κόπο να διαφημίσουν προϊόντα τους, με βιτρίνα ένα δημοφιλές προφίλ, για παράδειγμα στο Instagram.

Αυτό φυσικά εξαρτάται από το περίφημο ‘’target group’’ του προφίλ. Το είδος των πληροφοριών που παρέχει ο χρήστης στους ακολούθους του, όπως επίσης και η διαδικτυακή ταυτότητα των ακολούθων, εξαρτά το είδος της διαφήμισης και του προϊόντος.

Αποτελεί πάντως κοινώς αποδεκτό πως τα σόσιαλ μίντια αποτελούν πλέον έναν παράγοντα που ανοίγει όλο και περισσότερες πόρτες στην καθημερινότητα μας. Μπορεί τελικά να αρχίσαμε να αντιμετωπίζουμε ως έναν τρόπο να αντικαταστήσουμε τα ‘’sms’’, εντούτοις σήμερα έχουν καταλήξει να αποτελούν αντικείμενο επιστημονικής συζήτησης και ανάλυσης, αγγίζοντας όλο και περισσότερες πτυχές της καθημερινότητας μας.