Επιχειρήσεις και social media | Πως η έλλειψη οργάνωσης επηρεάζει το μέλλον τους;

Τα social media στις ελληνικές επιχειρήσεις, και η υποτίμηση τους…

Technologia Online Team | 27/11/19 - 12.36

Μια σειρά από συμπεράσματα αναφορικά με τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης προέκυψε στην εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών και το Facebook, με θεματολογία συζήτησης ‘’Boost With Facebook’’.

Όπως κρίνεται φυσιολογικό, το επίκεντρο της ανάλυσης μονοπώλησε η κουβέντα γενικά με τον τρόπο που οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν εντάξει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινή τους στρατηγική.

Ζητούμενο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, δεν είναι το αν μία επιχείρηση διαθέτει μία σελίδα της στο Facebook, αλλά πως την χρησιμοποιεί, και τι κερδίζει από αυτήν.

Όπως σημείωσε, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων του ΕΒΕΑ, περίπου το 40% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ναι μεν διαθέτουν σελίδες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά το κάνουν σχεδόν από ανάγκη. Πιστεύουν δηλαδή πως απλά η παρουσία τους σε αυτό τομέα είναι αρκετή, και πως δε χρειάζεται καμία παραπάνω προσπάθεια.

Ως συμπέρασμα, είναι απογοητευτικό για πολλούς και διαφόρους λόγους. Βρισκόμαστε πλέον σε μία εποχή όπου τα social media αποτελούν επιστήμη, όχι διασκέδαση. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, οι influencers, και τα μεγάλα brand names διαθέτουν συγκεκριμένα άτομα τα οποία είναι ειδικά στο να καταγράφουν την απαραίτητη στρατηγική των πελατών τους στο χώρο αυτό.

Ο όρος του social media marketing βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο, και ο λόγος είναι προφανής. Ο ρόλος της διαφήμισης πλέον έχει αλλάξει. Είτε οι μικρές, είτε οι μεγάλες επιχειρήσεις βρίσκουν ως μη λυσιτελή τρόπο το να διαφημιστούν στα μεγάλα μίντια, όπως για παράδειγμα είναι η τηλεόραση, αφού το κόστος –λόγω ανταγωνισμού- είναι τεράστιο και η ανταπόκριση της διαφήμισης μικρότερη από το αναμενόμενο, μιας και το διαδίκτυο πλέον έχει κερδίσει την μερίδα του λέοντος.

Γι’ αυτό λοιπόν το λόγο, όλοι κατευθύνονται προς το ίντερνετ. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αριθμούν ακριβώς αυτό που αναζητά μία επιχείρηση. Μεγάλη μερίδα κόσμου, διαφορών ηλικιακών ομάδων. Διαδραματίζουν εν ολίγοις το ρόλο ενός καλοφτιαγμένου target group.

Εδώ όμως ίσως να εντοπίζεται και η παγίδα στην οποία ‘’πέφτουν’’ οι ελληνικές επιχειρήσεις. Θεωρούν πως τα σόσιαλ μίντια αποτελούν μία ‘’εύκολη λύση’’. Θεωρούν πως αποτελούν μία ‘’δωρεάν’’ διαφήμιση, μιας και –όντως- η δημιουργία μίας σελίδας στο facebook ή στο twitter είναι εντελώς δωρεάν. Αρκεί όμως από μόνη της;

Φυσικά και όχι. Απαιτείται πλάνο και στρατηγική, αναφορικά με το πώς θα αυξήσει η επιχείρηση την επισκεψημότητα στην σελίδα αυτή, αλλά και με ποιο τρόπο θα προωθήσει σωστά και αποτελεσματικά τα προιόντα της.

Όλα αυτά, ούτε έρχονται μόνα τους, και ούτε είναι δωρεάν, μιας και στην αγορά εργασίας υπάρχουν άτομα των οποίων η δουλειά είναι ακριβώς αυτό. Στην Ελλάδα όμως είναι υπαρκτό ως φαινόμενο η υποτίμηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, και κατ’ επέκταση όσων επάγγελμα είναι τα social media και το social media marketing.