Η νέα πλατφόρμα στα κοινωνικά δίκτυα που θέλει να κατακτήσει τον κόσμο

Τι είναι το TikTok, το facebook της Κίνας που απειλεί τον Ζάκερμπεργκ

Ένα ιδιόμορφο υβρίδιο του Snapchat από το 2016 δίνει το παρών ανάμεσα στα υπόλοιπα κοινωνικά μέσα, προκαλώντας φρενίτιδα στο «αρχηγείο» του Zuckerberg.

Ο λόγος για το TikTok, το κινεζικό κοινωνικό δίκτυο «φαινόμενο» που μέσα στο 2019 κατάφερε να χτυπήσει ρεκόρ χρηστών αγγίζοντας τα 250 εκατομμύρια ημερησίως.

Είναι γνωστό ότι η Κίνα όσον αφορά στην τεχνολογία βρίσκεται έτη φωτός μπροστά, δημιουργώντας τεχνολογικούς κολοσσούς με ταχύτατους ρυθμούς, οι οποίοι, ωστόσο εξελίσσονται κυρίως εντός των γεωγραφικών συνόρων της χώρας.

Η κινεζική ByteDance από το 2017 κατάφερε να ανατρέψει τα δεδομένα και να δημιουργήσει ένα μέσο, που πλέον μετρά 500 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, όχι μόνο στην Κίνα και την Ασία, αλλά την Ευρώπη και την Αμερική.

Πρόκειται, λοιπόν, για μία εφαρμογή η οποία μέσα από τα βίντεο που ανεβάζει στην πλατφόρμα ο χρήστης, έχει ως σκοπό να διασκεδάσει όσο περισσότερους «θεατές» γίνεται.

Η αρχή έγινε το 2016 με το Douyin, για την αγορά της Κίνας, ενώ για τον υπόλοιπο κόσμο λανσαρίστηκε το 2017 το TikTok, από την κινεζική ByteDance. Η εφαρμογή επιτρέπει στους χρήστες του να δημιουργούν βίντεο με μουσική και συγχρονισμ, τα οποία κοινοποιούνται στους χρήστες που είναι συνδεδεμένοι με τις «βιβλιοθήκες» της εφαρμογής. Το 2018 το app κέρδισε δημοτικότητα και έγινε η εφαρμογή με τα περισσότερα downloads στις ΗΠΑ τον Οκτώβριο του 2018, ενώ από την ίδια χρονιά διατίθεται σε περισσότερες από 150 αγορές και 75 διαφορετικές γλώσσες.

Αρχικά το Douyin αναπτύχθηκε για τους χρήστες της Κίνας μέσα σε 200 ημέρες, ενώ μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της η εφαρμογή κατάφερε να συγκεντρώσει 100 εκατομμύρια χρήστες, με περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο βίντεο να προβάλλονται σε καθημερινή βάση. Μάλιστα, μελέτες έχουν δείξει ότι σε μόλις ένα χρόνο τα μικρής διάρκειας διασκεδαστικά βίντεο στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 95, περίπου, εκατομμύρια.

Τον Σεπτέμβριο του 2017 έκανε την εμφάνισή του το TikTok, ακριβώς η ίδια εφαρμογή με το Douyin, το οποίο, ωστόσο, διοχετεύτηκε στη διεθνή αγορά, καταφέρνοντας μέχρι τον Ιανουάριο του 2018 να καταλάβει την πρώτη θέση μεταξύ των δωρεάν εφαρμογών με τα περισσότερα downloads στην Ταϊλάνδη και άλλες χώρες εκτός Κίνας.

Το Νοέμβριο του 2017 η ByteDance δαπάνησε το ποσό του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για να εξαγοράσει την δημοφιλή πλατφόρμα κοινωνικών μέσωνMusical.ly, με έδρα τη Σάντα Μόνικα στην Καλιφόρνια, η οποία αποσκοπούσε κυρίως στο εφηβικό κοινό των ΗΠΑ, προσβλέποντας στην αξιοποίηση των χρηστών της και την δημιουργία μιας μεγαλύτερης κοινότητας με τους ήδη υπάρχοντες λογαριασμούς και τα δεδομένα που υπήρχαν ήδη, ενοποιημένα σε μια εφαρμογή με τον τίτλο TikTok.

Αξίζει να αναφερθεί ότι το TikTok μόνο στις ΗΠΑ μετρά περίπου 80 εκατομμύρια downloads, ενώ στον υπόλοιπο κόσμο (εκτός Κίνας) ξεπερνά τα 800 εκατομμύρια, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Sensor Tower, μια πλατφόρμα ανάλυσης εφαρμογών με έδρα στο Σαν Φρανσίσκο, στο CNBC.

Πηγή: newsbeast.gr