Μυστικές συναντήσεις είχε ο Mr Facebook στις Βρυξέλλες - Μάχη για τον έλεγχο του Ιντερνετ

«Στόχος να συμμορφωθεί η εταιρεία με τα δικά μας πρότυπα» τόνισε ο επίτροπος για Ψηφιακά Θέματα, για να απαντήσει ο Ζάκερμπεργκ μέσω Τύπου: «Εχουμε ανάγκη περισσότερη κανονιστική ρύθμιση»

Ο επικεφαλής της Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, έφτασε στις Βρυξέλλες στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας, συναντήθηκε με τρεις από τους κορυφαίους Ευρωπαίους αξιωματούχους και δεν θέλησε να κάνει ούτε μία δήλωση στους δημοσιογράφους που προσπαθούσαν μάταια να μάθουν κάθε λεπτομέρεια από τις κινήσεις και τις επαφές του. Ο Ζάκερμπεργκ επισκέφθηκε την πρωτεύουσα των ευρωπαϊκών θεσμών για δεύτερη φορά μετά το σκάνδαλο της Cambridge Analytica το 2018. Δεν θα είχε και τις καλύτερες αναμνήσεις από τότε, αφού είχε εξεταστεί από τους ευρωβουλευτές για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων από 2,7 εκατομμύρια χρήστες του Facebook στην Cambridge Analytica.

Ο Ζάκερμπεργκ είχε περάσει δύσκολες στιγμές, προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Παρά το απολογητικό του ύφος τότε, οι ευρωβουλευτές δεν είχαν απολύτως πεισθεί. Αυτήν τη φορά ο διευθύνων σύμβουλος του «γίγαντα του Διαδικτύου» συναντήθηκε με την εκτελεστική αντιπρόεδρο της Κομισιόν Μαργκρέτε Βεστάγκερ, υπεύθυνη και για την Ψηφιακή Πολιτική της ΕΕ αλλά και με υψηλή εποπτεία στον Ανταγωνισμό, με τον υπεύθυνο επίτροπο για Ψηφιακά Θέματα Τιερί Μπρετόν και την αρμόδια για θέματα Διαφάνειας Βέρα Γιούροβα. Το μοναδικό φωτογραφικό -και μόνο- στιγμιότυπο που επετράπη να βγει στη δημοσιότητα ήταν με την επίτροπο Διαφάνειας, προς μεγάλη δυσαρέσκεια των διεθνών μέσων ενημέρωσης που επέκριναν σκληρά την Κομισιόν.

«Φοβάμαι ότι είναι απόφαση των δύο πλευρών να δώσουν πρόσβαση στα μέσα ενημέρωσης ή όχι» ήταν η «γραμμή» που ανακοίνωσε ο επικεφαλής εκπρόσωπος Τύπου της Κομισιόν Ερίκ Μαμέρ. «Και οι άλλες συναντήσεις προβλέπονται να είναι αυστηρά προσωπικές διμερείς επαφές, κάτι που συμβαίνει με τις πς περισσότερες συναντήσεις» τόνισε.

Στην πρωτεύουσα του λόμπι

Ο Μαμέρ δεν έχει άδικο. Στην «πρωτεύουσα του λόμπι», δηλαδή τις Βρυξέλλες, όλες οι σοβαρές εταιρείες της Σίλικον Βάλεϊ έχουν γραφεία. Η πίεση των εταιρειών είναι έντονη. Σύμφωνα με στοιχεία του γραφείου της Διεθνούς Διαφάνειας στο Βέλγιο, μόνο το 2019 η Google δαπάνησε 8 εκατ. ευρώ για lobbying στις Βρυξέλλες, ενώ οι δαπάνες των Google, Amazon, Facebook και Apple αυξήθηκαν κατά 510% από το 2014! Συνήθως, οι συναντήσεις με τα στελέχη των εταιρειών δεν τραβούν τα φώτα της δημοσιότητας. Ωστόσο, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ είναι πλέον μια παγκόσμια δημοσιότητα. Η επίσκεψη του Ζάκερμπεργκ στην έδρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν ήταν καθόλου τυχαία. Συνέπεσε με δύο σημαντικές κινήσεις της Κομισιόν.

ΠΗΓΗ : ethnos.gr